.Born.to.be.wild.

Att vara påväg

Publicerad 2016-06-27 20:30:00 i Allmänt,

Ni vet den där känslan av att veta att man är påväg nånstans, men utan att veta vart. Den känslan har jag nu haft konstant i flera månader, och jag känner mig delvis lugn i den, men ibland hinner stressen kring vad man ska göra med sitt liv ikapp mig. Jag tror att stressen som jag känner kring det har egentligen ingen grund i mig, utan det är påverkat utifrån, som så mycket annat såklart. Men återigen så kommer jag tillbaka till att "hur vet jag vad det är jag verkligen VILL göra, och hur vet jag vad som är påverkat av samhället, vänner, föräldrar osv"... Herregud tänker säkert många, hur svårt kan det vara?! Men för någon som är "vilsen" så är det faktiskt inte helt lätt. Allt du idag upplever och hur du handlar beror på hur dina omständigheter sett ut. Sen menar jag såklart inte att det inte går att ändra på sidor hos dig själv som är ett resultat av din uppväxt. Du kan vara precis vem du vill vara. Men första steget är att reflektera över vem du är, för utan den reflektionen så kommer du aldrig att kunna förändra något. Du kan inte gå och tänka att jag är som jag är och så kommer det alltid att vara. Ingenting är som det är, allt är som du väljer att det ska vara. Du kan såklart inte styra över allt i ditt liv, eller allt som påverkar dig, men du kan själv bestämma över hur du tar emot den känslan, eller hanterar en viss händelse. Två personer som är med om exakt samma händelse, kommer såklart att hantera den på två olika sätt, inget mer rätt än det andra. Om du har sidor hos dig själv du tycker mindre om, om du exempelvis alltid handlar på ett visst sätt i en viss situation. Försök då nästa gång det händer att stanna upp, och tänka till, ok nu är vi här igen.. ska jag välja att handla som jag alltid gjort? eller kan jag faktiskt nu välja en annan väg, ett annat sätt att se på denna händelse? Jag säger inte att det är lätt, jag håller själv på att kämpa med att förändra vissa sidor hos mig själv. I och med att jag känner mig lite "vilsen", vet inte om det är rätt ord, men så känner jag i alla fall även en möjlighet att börja om, att jag har fått en ny vit kanvasduk, som jag kan måla precis hur jag vill, använda de färger jag älskar och endast måla de mönster jag tycker om. Visst är det lite skrämmande? men väldigt väldigt spännande på samma gång! Ja flummigt som alltid, men fortsättning följer.......;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela