.Born.to.be.wild.

Att göra allt som alla andra gör

Publicerad 2016-06-11 20:37:00 i Allmänt,

Jag har väldigt länge känt starkt att jag inte vill göra saker som alla andra gör. Jag har liksom trots min osäkerhet i vissa situationer, ändå varit stark och självsäker i andra. Jag kan absolut ta egna beslut och risker och kasta mig ut i det okända, om det är något jag verkligen verkligen vill göra. Men jag har även en sida som är väldigt osäker och som påverkas otroligt mycket av andra människor. Jag menar inte att jag är rädd för att bli dömd, utan att jag mer känner mig splittrad i vad jag vill göra, och dras hela tiden med i vad andra brinner för och ser som livsuppgift. Och missförstå mig rätt, det är absolut bra att inspireras av andra, men problemet för mig är att jag aldrig kan fokusera på en sak, utan har hela tiden tusen tankar om vad jag vill göra (eller andra vill göra), vilket i slutändan resulterar i att jag inte gör någonting alls. Det finns så mycket roligt i livet, men jag måste lära mig att lyssna på min inre röst och intuition, för att sortera ut vem det är som vill att ska göra det jag gör, och då såklart försäkra mig om att det verkligen är jag som vill det. Jag vet att när jag väl hamnar där, och hittar den känslan, så kommer detta aldrig mer vara ett problem för mig, men det är ju det där med att ta sig tiden...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela