.Born.to.be.wild.

Kristallklart

Publicerad 2016-05-30 18:33:00 i Allmänt,

Så förstod jag. Alltihop. Jag hoppas jag kan bevara denna känsla av total förståelse för hur dina tankar påverkar ditt liv. Jag har väldigt länge, eller sen jag i tonåren började må dåligt, sett mig som ett offer. Och visst är det lätt att sätta sig i den positionen? det är det lättaste som finns. Även lika lätt att hata och klanka ner på sig själv... konstigt att det är så mycket lättare än att älska och beundra sig själv. Men det är inte meningen att det ska vara lätt, det är just det som är grejen. Och när man förstår det, till hundra procent, så kommer man att se att allt man varit med om i livet har haft en mening, att lära dig någonting, att göra dig starkare. Allt vi är med om påverkar oss, och vi har faktiskt ett val hur mycket och på vilket sätt. Men tillbaka till offerrollen. Om jag går och tänker att jag alltid kommer må som jag gör, att jag alltid kommer ha svarta perioder i mitt liv, att jag alltid kommer vara sjuk osv, så kommer jag också vara det. Att välja lyckan känns som världens jävla klyscha, men jag har helt ändrat min uppfattning om den innebörden... den gamla klassiska "säg fina saker till dig själv i spegeln, le mot dig själv", som jag innan skrattat åt, hör och häpna... fungerar faktiskt! Jag har de senaste dagarna faktiskt mått bättre bara för att jag har lett mer, åt mig själv, åt naturen, åt ingenting, satt mig upp och det första jag gör är att le och sträcka på mig.. herregud, tänk om man provat detta tidigare! Och till alla som säger att det är bullshit, skit i dom, prova!!! Jag lovar dig att det gör all skillnad i världen, och kommer bara att göra ditt liv till det bättre <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela